بیمه مسافرتی خارج از کشور :

مرحله 1 از 3

  • YYYY slash MM slash DD

آخرین نوشته ها

پوشش‌های بیمه مسافرتی

سالیانه افراد بسیاری به خارج از کشور سفر می‌کنند. در ایران هم با افزایش سفرهای خارج از کشور، احتمال بروز خطراتی مانند بیماری، سرقت مدارک، فوت یکی از بستگان، دزدیدن وسایل، حتی گم کردن بار و مدارک و… افزایش می‌یابد. حتی اگر افراد در سفر دچار حادثه شوند، جبران هزینه‌های پزشکی که بعضاً از هزینه سفر هم بیشتر است، به عهده شرکت بیمه است. البته تهیه بیمه مسافرتی برای مسافرانی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، الزامی است.

بیمه مسافرتی مانند سایر بیمه‌نامه‌ها دارای پوشش‌هایی است که شرکت‌های بیمه، تمام و یا بخشی از آن را ارائه می‌دهند. افراد باید با توجه به نیازشان، پوشش‌های مناسب خود را خریداری کنند، تا سفری آرام و مطمئن داشته باشند. انواع پوشش‌های بیمه مسافرتی به شرح زیر است:

    هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور

    در صورت بروز هرگونه صدمات جسمی و یا بیماریِ ناگهانی در طول سفر، هزینه‌های معمول معاینات پزشکی، بستری و حتی جراحی تا سقف تعهدی که خریداری‌شده، به عهده شرکت بیمه است.

    پرداخت هزینه‌ی فوریت‌های دندان‌پزشکی

    معالجه دندان‌درد، کشیدن دندان و درمان عفونت در طی سفر، تا سقف تعهد خریداری‌شده نیز به عهده شرکت بیمه است

    تحویل دارو

    اگر داروی موردنیاز فرد بیمه‌شده، در کشوری که به آن سفر کرده است پیدا نشود، شرکت بیمه هزینه‌های ارسال اضطراری دارو را به عهده می‌گیرد.

    بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده

    اگر شخص بیمه‌شده خدای‌ناکرده اعضای نزدیک خانواده خود را از دست بدهد و نتواند با وسیله شخصی به محل اقامت خود بازگردد، شرکت بیمه بعد از گرفتن مدارک مربوط به فوت، هزینه سفر وی را پرداخت می‌کند.

    بازگرداندن جسد متوفی

    در صورت فوت شخص بیمه‌شده، شرکت بیمه موظف است، اقدامات لازم برای بازگرداندن جسد را انجام دهد. هزینه‌های مربوط به انتقال جسد به محل خاک‌سپاری در کشور محل اقامت، بر عهده شرکت بیمه است. لازم است بدانید هزینه‌های مربوط به خاک‌سپاری و مراسم ترحیم جزء این پوشش نیست.

    سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده

    درصورتی‌که بیمه‌شده به علت حادثه و یا بیماری بیش از ۱۰ روز در بیمارستان بستری شود؛ شرکت کمک‌رسان مخارج سفر یکی از اعضای خانواده وی از کشور محل اقامت را برعهده می‌گیرد. این خدمات عبارت‌اند از: هزینه رفت‌وبرگشت به محل بستری شدن و حتی مخارج اقامت تا سقف معین و تعداد روز مشخص در بیمه‌نامه است.

    ارسال پیام و اطلاعات مراجع درمانی

    شرکت کمک‌رسان در صورت وقوع شرایط اضطراری، پیام‌های لازمِ بیمه‌شده را به مراکز پزشکی، درمانی و داروخانه‌ها ارسال می‌کند و یا اطلاعات لازم پزشکی را در اختیار بیمه‌شده قرار می‌دهد، برای مثال؛ اطلاعات اولیه مانند نام پزشکان، دندان‌پزشکان، محل بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی را در اختیار بیمه‌شده قرار می‌دهد

    بازگرداندن بیمه‌شده به کشور به هنگام بیماری و یا حادثه در طول سفر

    اگر بیمه‌شده در طول سفر، دچار بیماری و یا حادثه شد، شرکت کمک‌رسان وی را به یک مرکز درمانی منتقل می‌کند و یا ترتیب بازگرداندن بیمه‌شده به محل اقامتش را می‌دهد.

    حواله وجه ضمانت

    شرکت بیمه در مواردی تا سقف مشخصی به ازای آنکه مبلغ موردنیاز بیمه‌شده در کشور محل اقامت به‌صورت چک‌بانکی نزد شرکت بیمه سپرده شود، اقدام به ارسال وجه ضمانت می‌کند.

    حواله وجه نقد

    اگر به دلایل سرقت، فقدان بار و یا بیماری، فرد بیمه‌شده که باید از طریق اسناد و مدارک و شواهد اثبات شود، وجه نقد خود را از دست دهد، شرکت بیمه در قبال سپردن همان مقدار وجه، در قالب چک‌بانکی و یا وجه نقد نزد دفتر شرکت بیمه در کشور محل اقامت، نسبت به حواله وجه نقد تا سقف معینی اقدام می‌کند.

    فقدان گذرنامه، شناسنامه در خارج از کشور

    در صورت گم‌شدن گذرنامه، گواهینامه و شناسنامه، شرکت کمک‌رسان، مراحل اداری برای پیگیری مدارک مفقود و البته هزینه‌های جابجایی و صدور المثنی تا سقف تعیین‌شده را به عهده می‌گیرد.

    مساعدت حقوقی

    اگر بیمه‌شده به‌موجب قوانین کشورِ مقصد، به هر دلیلی مانند خسارت زدن به شخص ثالث و یا رعایت نکردن قوانین اجرایی محلی، به‌عنوان شهروند ساده تحت تعقیب قرار گیرد، شرکت کمک‌رسان از وی دفاع قانونی می‌کند و هزینه‌های آن را نیز پرداخت می‌کند.

    تأخیر در رسیدن چمدان‌ها

    در صورت تأخیر در رسیدن چمدان‌های شخص بیمه‌شده به کشور مقصد، اگر این تأخیر از مدت‌زمان معینی بیش‌تر شود، شرکت کمک‌رسان هزینه‌های مربوط به لباس و لوازم بهداشتی موردنیاز فرد بیمه‌شده را تا سقف معین و تا زمان دریافت چمدان بر عهده می‌گیرد.

    یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی

    شرکت کمک‌رسان ایران، راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت یا فقدان‌بار و ملزومات شخصی را به بیمه‌گذار ارائه و برای یافتن آن همکاری می‌کند.

    پوشش تأخیر در عزیمت

    اگر وسیله نقلیه مسافرتی مورداستفاده بیمه‌شده حداقل تا ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، با ارائه نسخه اصلی صورت‌حساب، شرکت کمک‌رسان هزینه‌هایی از قبیل اقامت در هتل، غذا و هزینه‌های حمل‌ونقل را پرداخت می‌کند.

    پوشش سرقت با شکست حرز

    شرکت بیمه، خسارت فقدان وسایل دیجیتالی همراه بیمه‌شده، درنتیجه‌ی سرقت با شکست حرز را تا سقف معین پرداخت می‌کند.

سوال یک

محتوای تاگل در این قسمت قرار میگیرد ، بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن تغییر کنید

سوال یک

محتوای تاگل در این قسمت قرار میگیرد ، بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن تغییر کنید

 

سوال یک

محتوای تاگل در این قسمت قرار میگیرد ، بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن تغییر کنید

 

فرم درخواست مشاوره

اطلاعات تماس :

دفتر مرکزی : اصفهان ، خیابان امام خمینی ، جنب کوچه ۷۹ ، مجتمع اداری کوروش ، واحد ۶
تلفن : ۳۳۳۲۷۲۳۰ – ۰۳۱
پشتیبانی و مشاوره :  ۰۹۱۳۰۲۶۷۶۰۰